Tää on outoa.

Oon yleensä pärjänny koulussa hyvin, varsinki ku on ollu teoria-aineista kyse. Mutta en selvästikään enää.

Opiskelen nykyään aikuiskoulutuksen puolella logistiikkaa ja oon ulalla monesta asiasta. En osaa enää tehdä ees tehtäviä ilman apua. Ja tämä nimenomaan on mulle vierasta.

Tää kuulostaa kauheelta, törkeeltä, ties miltä mutta mulle on aivan saatanan vieras tunne olla yhtäkkiä se opiskelija, joka kaipaa suurinpiirtein tukiopetusta joka helvetin asiassa ku ennen oon ollu se, joka on pärjänny aineessa ku aineessa ilman suurempia apuja. On vaan pitäny tajuta se jutun juju.
Enkä siis tosiaan yritä saatika halua pissiä niiden ihmisten päälle, jotka on tarvinnu/tarvittee tukiopetusta. En mä nää siinä mitään pahaa tai mitään mikä tekis sitä tarvittevista ihmisistä jotenki muka huonompia yms. Mutta mulle henkilökohtasesti tää on outoa. Toisaalta, joku tän varmasti vetää palkokasvina nenäonteloihinsa, minkäs mä sille mahdan.

En tiiä mistä tää johtuu. Ehkä siitä, että tää ala on kuitenki semmonen mikä ei oo lukeutunu mun vapaa-ajan mielenkiinnon kohteisiin, toisin ku eri tieteen alat? Vai onko täs kyse jostaki testosteronin aiheuttamasta ultimaattisesta putkiaivoutumisesta? No tuskin.

Voin onneks todeta, että thank goodness ne kouluttajat sentään kuuntelee mua ku mä sanon, etten mä tajua, mä tartten apua, mun aivokapasiteetti ei jostain syystä riitä.

Mutta olis kiva tietää mistä syystä se ei riitä! Ei kyse voi olla mistään lukihäiriöstäkään, se ihme lukitesti puhuu erittäin vahvasti sitä vastaan. Luetun ymmärtämisessäkään ei pitääs olla mitään ongelmia niin miksi sitte yhtäkkiä loppujen lopuks ihan yksinkertaset tehtävät tihkasee niin helvetin paljon?
Matikassa mulla on ongelmia, siitä oon ollu tietonen niin kauan ku on pitäny sitäki ainetta kärsiä. Ongelmia on varsinki sanallisissa tehtävissä. Niiden pitää olla erittäin simppeleitä, että taatusti ymmärrän ne. Jostain syystä ku numeroita ja sanoja pistää sekasin, mun aivoista kärähtää joku synapsi ja tulkitten sitä tehtävää ihan miten sattuu. Mutta jos saan vaan lausekkeen naamani eteen ja vielä muistan miten semmoset laskut lasketaan niin todennäkösesti saan oikean vastauksen. Mitä helvettiä tää tämmönen valikoiva ymmärrysvammasuus on??

Eipä tällä postauksella mitään syvällistä merkitystä oo. Oli vaan pakko saada purkaa tää johonki.

Carry on, there's nothing to see here.